Connect with us

Business

Cum să scrii un CV care să funcționeze pentru tine

Un CV bine scris joacă un rol decisiv în procesul de căutare a unui loc de muncă. Scopul său principal este de a forța angajatorul să te elibereze dintre toți candidații pentru postul declarat. Iată câteva sfaturi despre cum să vă faceți CV-ul nu doar informativ, ci și eficient.

Postați datele dvs. de contact într-un loc vizibil

Dacă un angajator, după ce îți examinează CV-ul, te marchează drept candidat promițător, va trebui să te contacteze. Pentru a face acest lucru, aveți nevoie de el pentru a vă găsi rapid și ușor contactele. Specificați mai multe alternative: telefon, e-mail, skype etc.

Fii succind

    CV-ul trebuie să aibă maximum 2 pagini. Angajatorul pur și simplu nu are timp să studieze o cantitate mare de informații despre fiecare candidat în parte. Prin urmare, este important să precizezi pe aceste două pagini toate datele importante și necesare despre tine. Imaginează-ți că ești într-un interviu cu CEO-ul acestei companii și ai doar 2 minute la dispoziție să-l impresionezi. Profită la maximum de această oportunitate!

    Nu scrie informații care nu au legătură cu calitățile tale de lucru

    Este puțin probabil ca înălțimea, greutatea și hobby-urile tale să fie primordiale pentru potențialul tău angajator. Aceștia sunt interesați în principal de calificările tale, de abilitățile pe care le ai și de dacă deții funcții în orice organizație.

    CV-ul trebuie să fie lizibil

    Evitați fonturile complexe care pot îngreuna lectura. Un mic sfat: fonturile sans-serif sunt ideale pentru titluri: Arial, Gill Sans. Pentru textul corpului, dimpotrivă, fonturile serif sunt potrivite: Times New Roman sau Palatino – permit ochiului să „alunece” de-a lungul liniei, făcându-l mai ușor de citit. Dimensiunea fontului ar trebui să fie 10-12. Nu utilizați mai mult de două fonturi în CV-ul dvs.: unul pentru titlu și unul pentru corpul textului.

    Dați numere specifice

    Susține realizările tale profesionale cu fapte și cifre. Comparați propozițiile: „Vânzări crescute la sucursale” și „Vânzări crescute la sucursale cu 12% față de anul precedent”. Acesta din urmă sună mai impresionant.

    Citește alte articole