Singurul caz nerezolvat din istorie când a fost furat un avion
Published
În 1971, un avion obișnuit de pasageri a zburat dintr-un oraș american în altul.
Un pasager pe nume Dan Cooper i-a dat însoțitorului de bord o notă în care spunea că avea o bombă în servietă și că vrea ca însoțitorul de bord să stea lângă el. Ea s-a conformat. După aceea, Cooper a cerut o parașută și 200 de mii de dolari în bancnote de 20 de dolari. De asemenea, a vrut ca avionul să fie alimentat în punctul în care trebuia să aterizeze. Șeful companiei aeriene a fost de acord cu toate condițiile.
După ce a aterizat la Seattle, Cooper a ordonat ca luminile din carlingă să fie stinse, astfel încât lunetistii să nu poată vedea ce se întâmplă înăuntru. Bani și mai multe parașute i-au fost înmânate printr-o ușă din coada avionului.
Apoi Cooper a eliberat toți pasagerii și doi însoțitori de bord și a ordonat ca avionul să fie ridicat în aer și să zboare spre Mexic cu o viteză minimă de cel mult 3.000 de metri și cu o cabină nepresurizată. Pilotul a spus că în acest caz ar fi nevoie de o altă realimentare în Nevada. Cooper a fost de acord și au zburat.
După câteva ore de zbor, Cooper i-a ordonat însoțitorului de bord să intre în cockpit și să închidă ușa în urma lui.
Și câteva ore mai târziu, avionul a aterizat în Nevada, unde trebuia să realimenteze. Agenții FBI au pătruns în avion, au efectuat o percheziție, dar fără rezultat. Dan Cooper nu a mai fost văzut niciodată.
De atunci, aeronavele au avut o parte numită „lama Cooper”. Acesta este un astfel de zăvor pe exteriorul aeronavei, care în timpul zborului nu permite deschiderea trapei din cauza fluxului de aer.