Fiecare generatie are un impact propriu asupra culturii, dezvoltarii tehnologiei si altor aspecte ale vietii. Unele trenduri sunt introduse de tinerii din zilele noastre, in timp ce se retrag de la alte lucruri care au fost in trecut populare, trimițându-le implicit in neființă. Uneori, pur și simplu facem o reevaluare a valorilor și gasim o alternativa demna pentru tendințele vechi.
1. Bijuterii și alte articole de lux
Nu demult, brățările sofisticate, inelele și pandantivele erau una dintre cele mai dorite cadouri pentru femeile de toate vârstele. Dar generația millennial și generația Z sunt mult mai puțin interesate de aceste obiecte de lux, ceea ce duce la scăderea vânzărilor bijuteriilor, chiar și a unui gigant precum Tiffany & Co. În zilele noastre, tinerii preferă să primească și să ofere ca cadou electronice, produse pentru acasă, haine și altele, în timp ce „jucăriile” din metale prețioase sunt înlocuite cu bijuterii originale.
2. Luna de miere
În mod surprinzător, generația actuală preferă din ce în ce mai mult să-și petreacă primele săptămâni din viața de familie separată. Tendința, atunci când tinerii căsătoriți pleacă singuri într-o călătorie în luna de miere, a fost observată în ultimii doi ani. Cel mai adesea, motivul pentru aceasta este dependenta de muncă și programul de lucru, asupra cărora îndrăgostiții nu se pot pune de acord și nu le pot ajusta nici măcar pentru un eveniment atât de important.
3. Fast Food
Dragostea tinerilor din ziua de azi pentru produse ecologice și benefice a dus la pierderi chiar și pentru un gigant al fast-food-ului că McDonald’s. Pentru a face față concurenței și pentru a-și păstra milenialii și Z-ii, rețeaua de restaurante de fast-food a adăugat chiar și la meniu un sandviș McWrap nutritiv și cu conținut caloric scăzut (comparativ cu alte mâncăruri), dar acest lucru nu a funcționat: tineretul nu a arătat interes față de acesta, astfel încât McDonald’s l-a eliminat în timp.
4. Balsamul de rufe
Potrivit datelor companiei Procter & Gamble, vânzările de balsam pentru rufe au scăzut constant în ultimii ani. Tinerii nu văd necesitatea lor și optează tot mai des pentru haine sportive și casual din materiale care nu necesită înmuiere la spălare. De asemenea, tinerii încearcă să utilizeze cât mai multe produse naturale, fără chimicale.
5. Tocuri
Au trecut vremurile în care femeile erau inspirate de Carrie Bradshaw și visau la o nouă pereche de pantofi cu toc înalt și îi purtau activ în viața de zi cu zi. In ultimul deceniu, vanzarile de tocuri au scazut brusc, acestia continua sa fie inlocuiti cu incapatanare de adidasi voluminosi, mocasini si modele cu tocuri joase, stabile. Femeile moderne sunt preocupate în primul rând de confortul și sănătatea lor, și nu de glamour.
6. Mall-uri
Cu toate că cultura vizitării centrelor comerciale este relativ tânără și deschiderea acestora în orașele mici a fost odată un eveniment important, în zilele noastre acestea își pierd încet popularitatea. Generația actuală preferă din ce în ce mai mult să cumpere produse prin intermediul internetului și magazinelor second-hand în locul buticurilor scumpe.
7. Cash
Zilele când un telefon mobil era doar un mijloc de comunicare au rămas în trecut. Astăzi, viața noastră este concentrată în el. Smartphone-urile ne simplifică multe aspecte ale vieții, inclusiv plata produselor, serviciilor comunitare și a altor lucruri. Milenialii și generația Z devin tot mai activi în a utiliza plățile fără numerar, nu prin intermediul cardurilor bancare, ci prin intermediul aplicațiilor mobile.
8. Prima întâlnire într-un restaurant
Cuplurile tinere aleg din ce in ce mai rar restaurante ca loc pentru prima lor intalnire personala. Motivele sunt diverse: unii se simt incomod sa manance cu o persoana necunoscuta, altii nu vor sa stea cateva ore in local, chiar daca cu partenerul lor nu au avut nicio scanteie. Unii pur si simplu nu vor sa cheltuie bani in plus, deoarece cu aparitia aplicatiilor pentru intalniri oamenii au inceput sa mearga mai des la intalnirile lor, unii pot avea chiar si 5 intr-o saptamana, iar cina intr-un restaurant sofisticat poate afecta bugetul.
9. Dulceața
În ultimii ani, vânzările de dulceață (care este numit mai frecvent marmaladă în ţările engleze) continuă să scadă constant. Doar 1% dintre persoanele sub 28 de ani rămân devotați acestui deliciu, iar majoritatea clienților aparțin generației mai în vârstă. Când vine vorba de umplutură pentru toast, avocado încă ține locul fruntaș.
10. Motociclete
Tinerii sunt din ce în ce mai puțin interesați să cumpere biciclete sau motociclete, considerându-le cheltuieli inutile. Ei preferă mai degrabă trotinetele electrice, care sunt mai puțin voluminoase și mai compacte, deși nu sunt mai sigure ca bicicletele sau motocicletele.
11. Ceasuri cu alarmă
Potrivit statisticilor, peste 80% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani își pun smartphone-urile la îndemână înainte de a merge la culcare. Nu mai este necesar să setați un ceas de alarmă pe ceas, această funcție este îndeplinită perfect de telefoanele mobile astăzi și puteți seta orice melodie doriți.
12. Vesela din argint și porțelan
Din cauza veniturilor mai mici comparativ cu generația mai în vârstă, tinerii de astăzi preferă să nu cheltuiască pe seturi de argint pentru masă, veselă din porțelan și alte obiecte scumpe pentru casă, care erau considerate lucruri de lux și semne ale prosperității de către mamele și bunicile noastre. De asemenea, milenialii și zoomerii pur și simplu nu au chef să le curețe și să le lustruiască. Timpul și banii lor vor fi mai degrabă cheltuiți pe experiențe decât pe „obiecte nefolositoare”.